czwartek, 23 września 2010

Jajka w sosie chrzanowo-żurawinowym


Pierwsza zasada mediów: niektóre rzeczy należy wyłącznie okpić, lub przemilczeć.









Jajka w sosie żurawinowym:
4 jajka łyżka tartego chrzanu łyżka śmietany 18% łyżka soku z żurawiny sól kolorowy pieprz prosto z młynka Jajka wsadzamy do garnka z zimną wodą i gotujemy przez 10 minut na twardo. Chrzan mieszamy ze śmietaną i sokiem z żurawiny, doprawiamy sola i pieprzem. Wszystko po wymieszaniu powinno mieć cukierkowy różowy kolor. Jajka trzeba ostudzić, pod zimną wodą i to najlepiej przez kilka minut, bo skorupka będzie lepiej odchodzić, następnie obrać, przepołowić i polać sosem. Pysznie smakuje z chrupiącym chlebem posmarowanym prawdziwym masłem. Dziękuję wielu Ludziom za miłe słowa - to mało kosztuje, a naprawdę daje kopa jak poranna kawa :]

4 komentarze:

  1. fajny pomysł z tym sosem.
    ja dawniej robiłam jajka faszerowane szynką, chrzanem i żurawiną. muszę zacząć bardziej wytężać moje biedne komórki mózgowe i zacząć przygotowywać coś różowego i smakowitego;)
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. o! chrzanu nie jestem w stanie zjeść, ale bardzo lubię sos chrzanowy - mały paradoks, bo przecież też zawiera chrzan. Po prostu nie lubię zbyt ostrego smaku chrzanu,a w sosach chętnie go zjadam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię chrzan tylko podczas Wielkanocy - normalnie mi w ogóle nie podchodzi w innym okresie roku! Takie...no, takie jaja :D

    OdpowiedzUsuń
  4. zaskoczył mnie pomysł. widziałam (lub kosztowałam) wiele jajek z sosami bądź w sosach. ale takich jeszcze nie. a zapowiadają się bardzo smacznie ;]

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam do wypróbowania moich przepisów :] Komentujących nie posiadających konta (komentujących jako Anonimowy) proszę o podpisanie się w treści komentarza.